• Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Viikon
artikkeli:

Unikartoitus (1).jpg

Ahdistaako maailma yöllä?


 viikon univieras:
 Heidi Sohlberg

suplalogo.jpeg

VIERAANA MARIKA LAAKSONEN

Miten päivän aikana nautittu ravinto vaikuttaa nukkumiseen? Voiko unensa pilata syömällä väärin – tai voiko vaikkapa aamupalavalinnoilla auttaa itseään nukkumaan paremmin? Tällä viikolla Jaksa paremmin -podcastin vieraana on ravitsemusasiantuntija Marika Laaksonen Fazerilta.

PODCAST  NUKKUMISESTA.

JaksaParemmin_Color_teksti_valkoinen.png

LEENI PELTONEN JA TYTTI JUNNA

Podacast hyvinvoinnista (5).jpg

ARTIKKELI

Kansainväliset tutkimukset osoittavat, että unihäiriöt ovat naisilla 40 % yleisempiä kuin miehillä.

unikulma-hotelli-299_edited.jpg

Mainos

Mainos

Kaikki tyynyt ja

SteadyBody-tuotteet

-20 %

Teknisestä SteadyBody®-tuoteperheestä löydät
lakanat, peitot, tyynynsuojat sekä petauspatjansuojat.

 

SteadyBody®-tuoteperheen tuotteet on suunniteltu ratkaisemaan hyvän unen estäviä tekijöitä kuten hikoilu, palelu, stressi, levottomat jalat ym. Tuotteet rauhoittavat sinut uneen ja nukut yösi hyvin.

unikulma.png

Nuku paremmin –

näin löydät hyvät unenlahjat!

 

 

Kaipaatko apua parempaan uneen? Tältä sivustolta löydät parhaiden asiantuntijoiden neuvot unen ja palautumisen kysymyksiin. Saat myös vertaistukea ja vinkkejä, miten saat paremmin unen päästä kiinni.

Yhteistyössä

unikulma.png
uniliitto-logo-01-01.png

Uni ja unettomuus

(Otava 2022) tarkastelee unen monia eri puolia ennakkoluulottomasti.

Näyttökuva 2022-1-12 kello 9.44.01.png
Nimetön suunn.malli (6).png
uniliitto-logo-01-01.png

Uniliitto ry on Suomessa toimivien uniyhdistysten kattojärjestö.

Tarjoamme unihäiriöistä kärsiville apua, tukea ja tietoa sekä edistämme edunvalvonnan kautta julkisten palvelurakenteiden kehittämistä ja tasavertaista saavutettavuutta. Toimintamme tarkoituksena on lisäksi edistää yleistä tietoisuutta nukkumisen ja vireystason vaikutuksesta elämänlaatuun sekä henkiseen ja fyysiseen toimintakykyyn.

Uniliitto on perustettu maaliskuussa 1999 ja sen ovat perustaneet uniongelmista ja unihäiriöistä kärsivien potilasyhdistykset yhteiseksi kattojärjestökseen. Lue lisää!

Uniliitto ry

 Tilaa uutiskirje ja saat hyvän olon vinkit ensimmäisenä.

Kiitos tilauksesta!

Unettomuus aiheuttaa häpeää, koska hyvin pärjäävän, menestyvän ihmisen odotetaan hallitsevan myös yönsä.

Peltonen: Valvomo. Otava 2016.

LIIKUNTA

Kun uni vähenee neljään tuntiin yössä tai sen alle, suorituskyky laskee romahdusmaisesti.

Tarja Stenberg: Hyvää yötä – kohti parempaa unta. Edita 2007.

Mainos

Yhteistyössä

logo-1-320.png

Yhteistyössä Puhti

Jaksa paremmin -testipakettiin on koottu terveyteen ja jaksamiseen liittyviä testejä. Laboratoriotestit ovat hyvä tapa selvittää, miten oma keho voi ja mihin terveyden ylläpito kannattaa suunnata. Testipaketissa on mukana perusterveyden kannalta tärkeitä mittareita, kuten verensokeri- ja kolesteroliarvot, täydellinen verenkuva, tulehdusarvo herkkä CRP, varastorauta ferritiini, kilpirauhasen toimintaa heijasteleva tutkimus TSH sekä D-, B12- ja B9-vitamiinit (folaatti). 

 

Toimi näin:

 

  1. Lisää testipaketti www.puhti.fi/tuote/jaksa-paremmin/ ostoskoriin ja tee tilaus.

  2. Tilauksen jälkeen saat ohjeet näytteenottoon.

  3. Näytteenotto Mehiläisen yli 75 toimipisteessä 50 eri paikkakunnalla. Suuri osa laboratorioista palvelee myös ilman ajanvarausta. Näytteenotto vie vain muutaman minuutin. 

  4. Tulokset saat Oma Puhti -palveluun yleensä jo heti seuraavana arkipäivänä. Puhdin tulosraportti on selkeä ja helppolukuinen. Näet raportilta, ovatko tuloksesi viitearvojen sisällä. Opit myös, mitä eri arvot tarkoittavat ja miten niihin voi vaikuttaa esimerkiksi elintavoilla!

 

Lue lisää ja tilaa testi!

Hyvinvointia lautasella – syö hyvin ja jaksa paremmin!

 

 

Kaipaatko selkeitä ohjeita syömiseen? Hyvän ruokavalion koostaminen ei ole vaikeaa, kun siihen on asiantuntevat ja järkevät ohjeet. Näiltä sivuilta löydät ohjeita ja ideoita tasapainoisen, terveellisen ja herkullisen ruuan äärelle.

Leeni.jpg

Päätoimittaja

Leeni Peltonen

Journalisti, viestintäyrittäjä ja tietokirjailija

Leeni Peltonen tunnetaan paremman unen positiivisena sanansaattajana. 

+358400 702 527

leeni.peltonen@jaksaparemmin.fi

DSC02846-2_edited.jpg

Nina Kuulas

Jaksa paremmin -ohjelman

juontajana toimii 

Nina Kuulas.

Squinty smiley

Yhteistyöt

ja kyselyt